zondag 15 april 2007

jeugd trauma...

"pony te koop"
Dat is wat ik, toen ik een jaar of 9 was, zag staan in het locale sufferdje tussen de advertenties onder het kopje "dieren te koop aangeboden".
De vraagprijs stond erbij, Fl. 75,00 en ik was helemaal opgewonden, dit zou 'm worden, mijn lang en vurig gewenste pony. Dit bedrag had ik wel in mijn spaarpot en ik kon 'm kopen zonder dat ik geld van mijn ouders nodig had.
Er stond een telefoonnummer bij en ik ben dat telefoonnummer gaan na pluizen in het telefoonboek tot ik bij het adres kwam. Met de fiets daarheen getogen en na enige rondjes te hebben gereden zonder een pony aan te treffen ben ik weer huiswaarts gekeerd en heb al mijn moed verzameld en de verkoper gebeld.
Deze wist op grondige wijze mijn tere kinderzieltje te beschadigen door te zeggen; "Ja maar, das een foutje hoor, er had ponyhuid moeten staan".

Geen opmerkingen: