vrijdag 30 maart 2007

Buuf in de bocht...

Ongeveer 15 jaar geleden was er in het mooie Houten slechts één pin automaat. Dat was het apparaat bij het treinstation, aan de kant van de loketten. Doordat er maar één apparaat was, was het altijd errug druk met 'pinners'. Op die bewuste dag, vijftien jaar geleden, bedacht zij zich op het allerlaatste moment dat er nog geld 'geflappetapt' moest worden. Op naar het apparaat waar zij niet de enige bleek te zijn want er stond een lange rij van minstens 10 wachtenden voor haar. Tja, en zo stond ze daar tijdens het wachten een beetje te dagdromen. Plotseling was ze aan de beurt en inmiddels stonden er al weer 10 wachtenden achter haar.......
Ze had de pas in de aanslag om hem in het apparaat te stoppen, tot er uit het niets een stem kwam die zei " mevrouw, kunt u mij horen?" . "Huh", dacht de buuf, "hoor ik dat nou goed? Ze nemen me vast in het ootje, ik stop lekker m'n pas in het ding en doe of ik niets hoor......."
En weer hoorde ze een stem, ditmaal nog duidelijker: " MEVROUW KUNT U MIJ HOREN?" Dit kon ze niet meer negeren en ze besloot zich over te geven en te accepteren dat het blijkbaar een pratende flappentap was. Ze boog voorover, hield haar hoofd schuin en richtte haar oor daar waar het geluid vandaan kwam. "MEVROUW HALLLOOO!!!" Ze boog zich nog verder en dacht ietwat beschaamd "dat moet mij weer overkomen" . Nu kon ze ook de andere wachtenden zien en ze begon zachtjes terug te praten tegen het apparaat" Ja, ik kan u horen..."
Toen zei het apparaat: " kunt u die jongen achter u even roepen?" De buuf keek naar de jongen achter haar en zei: " hij wil jou even spreken" En liep "verdwaasd en zonder geld weg er van overtuigd dat 'candid camera' bezig was haar een poets te bakken..............

Toen de jongen erbij werd geroepen 'viel het kwartje' pas bij de buuf. Blijkbaar was er een storing geweest en had de 'geroepen' jongen middels een intercom zijn beklag gedaan. Blijkbaar werd er 'op afstand' een en ander rechtgezet.
En de buuf maar denken dat ze op de TV zou komen bij bananasplit.








1 opmerking:

Anoniem zei

Het had dan ook zomaar gekunt