vrijdag 23 maart 2007

MEM met Bas door R...



Ik heb mijn leven de revue laten passeren en kom tot de ontdekking dat ik verschillende heb gehad……Gelukkig heelt tijd alle wonden, maar terugdenkend zijn er wel een paar hilarische momenten geweest. Hilarisch natuurlijk alleen achteraf, op het moment suprème was het “om door de grond te zakken”.
Ik zal om mee te beginnen over een dagje aan het strand van een jaar of 13 geleden vertellen.
Wij hadden nog geen kinderen, maar wij hadden een hond…….die wij beschouwden als ons kind. Deze hond heette Bas. Een mechelse herder. Zoooo lief maar ook zooo ondeugend. Als Bas het kon beramen, sliep hij tussen ons in.
Regelmatig werden wij wakker op de rand van het bed, koud, stijf en in verwarring…….ons bed is toch groot genoeg?? Opzij kijkend, zagen wij Bas op zijn rug liggen met de poten in de lucht. Hij keek je dan aan met die bruine ogen en opengeklapte, naar buiten hangende wangen van “ WAT????”

Nodeloos te zeggen dat hij een groot Ego had……
Op een mooie zondag, waarschijnlijk ook de eerste van het jaar, besloten we in de auto te stappen en met ons kind naar Scheveningen te rijden om daar lekker met hem te gaan wandelen langs het strand, dat zou ons “ poepie” wel leuk vinden.
Bas was ( meestal) gehoorzaam en kon ook makkelijk los over het strand lopen.

Na een half uur gelopen te hebben, keken wij eens achterom waar onze kameraad bleef. Een stukje terug was er commotie met als middelpunt : Bas.
Er zat daar een verliefd jong stelletje op het zand tegen elkaar aan geschurkt, Bas had eens aan dat “ stelletje” staan ruiken. Het stel ging zo in elkaar op dat zij hem niet opmerkten.
Bas vond ze wel lief, maar vond dat ze een vreemd luchtje bij zich droegen. Derhalve besloot hij maar zijn eigen luchtje bij hun achter te laten en tilde z’n poot op tegen het mannetje van het stel. Die voelde zich langzaam warm worden ( en niet van binnen, door zn vriendinnetje)

Mijn echtgenoot was inmiddels bij hun gearriveerd en bood aan om de stomerij kosten te betalen. Het mannetje was namelijk “ not amused” Wat begrijpelijk is. Gelukkig kreeg het vrouwtje de slappe lach en kon zij hem zover krijgen om de humor van het verhaal in te zien.

En ik……………….????
Ik slenterde verder langs de kustlijn en deed of ik er niet bij hoorde…………







R.

1 opmerking:

Martha zei

Ha R. wat een heerlijk verhaal! Enne, er kan nog meer bij hoor! Je kunt me vertrouwen, je weet dat alle verhalen linea recta de wijde wereld in geblogged worden...